Články‎ > ‎Vaše stroje‎ > ‎

Wartburg 311/1000 (1965) - standard - Mário Chrenka

Vůz Mário Chrenka


Mário Chrenka nám poslal několik fotografií své velmi citlivě renovované "tisícovky", tedy Wartburgu 311 s motorem o obsahu 1000ccm, který se začal montovat tuším od roku 1962. Vyobrazený vůz je z roku 1965 a nejedná se o provedení de Luxe. V popisu u jednotlivých obrázků se pokusím upozornit na rozdíly mezi typem s motorem 1000 a 900 a na rozdíly proti verzi de Luxe.
Na první pohled je jasné, že se jedná o běžnou verzi vozu, není lakován dvojbarevně, ale celá karoserie je v jedné barvě.


Proti de Luxe provedení chybí chromové ozdobné lišty na bocích vozu.


Zajímavá změna proti starším verzím s motorem 900ccm je zavedení volantu dvojího průměru, který ponechává více místa pro nohy aniž by se zbytečně zvyšovala ovládací síla řízení, protože volant běžně držíme v horní části. Škodovka řešila tento problém v pozdějších modelech (např. Škoda 120GLS model 1985) excentricky umístěnou osou otáčení volantu. Řešení soudruhů z DDR je také velmi zajímavé.


Čalounění dveří u běžné verze je také chudší, chybí dřevěné lišty v horní části dveří a také kapsy v zadních dveřích.


Nejpodstatnějších změn doznala s přechodem na vyšší zdvihový objem pohonná jednotka. Zmenšil se chladič, hliníkovou vrtuli nahradila plastová (která je tišší), přibylo čerpadlo chlazení, změnilo se umístění vzduchového filtru a objevily se samostatné zapalovací cívky (původně byly všechny tři cívky součástí monolitického bloku z bakelitu).
Comments