Články‎ > ‎Vaše stroje‎ > ‎

Wartburg 311/1000 (1963) - de Luxe - Pavel Bartoš

Další klubový stroj...
Dvě fotografie svého "nového" stroje nám zaslal Pavel Bartoš z HK. Jedná se o foto v nálezovém stavu s původním majitelem. Pavel slíbil, že se na zářijovém srazu objeví již s naleštěným strojem. Už se moc těšíme.

















A po opravě:





Nakonec ještě úryvek z mailu, který mě Pavel zaslal dokumentující bohatou historii vozu a hlavně fakt, že Wartburgy sloužily po mnoho desítek let spokojeným uživatelům při cestách, na které se často bojíme vyrazit i s dnešními moderními, ale často také zbytečně komplikovanými (a tím pádem na cestě neopravitelnými) vozy:

"Jinak moje limuzina je ve 100 % technickem stavu. Celkove ma najeto asi 170 000 km. Za socialismu podnikla 10 dlouhych cest do Bulharska a Jugoslavie s balikem na zahradce a privesem. Take ma za sebou nekolik cest napric NDR k mori a v zime roky jezdila kazdy tyden do Pece a Spindlu na lyzarske treninky. Pred 2000 km dostala novou prevodovku vcetne diferaku a spojky a poloos. Blok motoru s klikovkou je taky novy. Ma taky jednu zajimavost - trojite tyristorove zapalovani vlastni konstrukce, ktere umoznuje nahodit zahraty motor bez pouziti starteru pouhym pootocenim klicku do prvni polohy. Proste se motor neslysne jen tak rozebehne a lidi ziraji. Jo abych nezapomel na cyklovac steracu a moznost rucniho nastaveni plynu (tempomat) pro dlouhe cesty po dalnici. Pri opetovnem seslapnuti plynu se rucni nastaveni zrusi. Proste vse je vychytany a krome jednicky radim vsechny kvalty bez spojky. Kdyz me nektery spolujezdec neznaly dokonalosti vozu Wartburg neveri, dam si levou nohu do klina a ve stokilometrove rychlosti zaradim bez spojky dvojku, zpomalim na 40 a v klidu zas pridam plyn a jede se dal."

Comments